Powietrze i makulatura w pakiecie. 

Producenci żywności uciekają się do różnorodnych metod oszczędzania. Jedną z nich jest legalne oszukiwanie Klienta. Jak myślicie? co takiego robią? Przede wszystkim zwiększają opakowanie produktu oraz cenę, a w środku ilość produktu jest niezmienna, co daje wrażenie większej objętości produktu. Wielkość opakowania pozostaje taka sama, a zawartość ulega zmniejszeniu.  Często ponad połowę objętości opakowania zajmuje powietrze, co można zaobserwować w przypadku chipsów. 

Inny skład produktu. Czyli zmiana receptury i czasem designu opakowania daje pretekst do wyższej ceny i tak też się dzieje. Lecz tak na prawdę zazwyczaj nowa receptura nie znaczy lepsza. Przykładem mogą być śmietany w sklepie Biedronka, które kiedyś były tańsze i lepiej smakowały, a przy okazji termin przydatności do spożycia był znacznie krótszy (a to dobra cecha produktu). Obecnie już od dłuższego czasu śmietana ma zupełnie inną konsystencję, zawiera więcej dodatków, które ją zmieniły, a także wydłużyły termin przydatności do spożycia. Cena też jest wyższa, opakowanie również zmienione, a prawda jest tak, że producent na tym zarobił, ponieważ substancje dodatkowe do żywności (np. różnego rodzaju zagęstnik, polepszacze) to wielka oszczędność dla producentów. 


Więc płacimy za powietrze, duże i nowe opakowanie, które zajmuje nam znacznie więcej miejsca czy też nowy (gorszy) skład produktu, który zazwyczaj nie uległ poprawie.

Źródło: http://www.pro-test.pl/news/339218,0/Oszuka%C5%84cze+opakowania_Powietrze+i+makulatura+w+pakiecie.html